Układ napędowy w motocyklu odpowiada za przeniesienie mocy na tylne koło, a dzieje się to za pomocą łańcucha i dwóch zębatek (przedniej – zdawczej i tylnej – odbiorczej). Jedną z najważniejszych czynności jest regulacja napięcia łańcucha. Odpowiedni naciąg jest istotny nie tylko dla komfortu jazdy, ale przede wszystkim dla bezpieczeństwa kierowcy. Zarówno luźny, jak i zbyt mocno naprężony łańcuch niszczy elementy z nim współpracujące m.in. zębatki, ale nawet takie podzespoły jak sprzęgło, łożyska wałka zdawczego i inne.

Równie istotne jest regularne smarowanie łańcucha; przyjmuje się, że łańcuch powinno się smarować co 300-400 km i bezwzględnie po każdym deszczu. Bez smarowania zestaw napędowy będzie pracował głośniej i znacznie szybciej się zużywał.
Oczywiście, należy zadbać o czystość łańcucha i innych części układu napędowego.

Wymiana napędu w motocyklu

Pamiętaj, że napęd wymieniamy w całości, niezależnie, która część się zużyje.